FAQ - Vanliga frågor
Välkommen till vår FAQ - eller på svenska: Vanliga frågor och svar. Vi har sammanställt alla de vanligaste frågorna vi tar emot. Vi hoppas att den kan hjälpa dig att snabbt få svar på dina frågor! :)
Vi har för varje enskild kamera i vårt sortiment utarbetat en steg-för-steg-video som beskriver hur de konfigureras. Du hittar samtliga videor på vår YouTube-kanal här: Installationsguider
Dessutom har vi sammanställt ett stort antal generella tips & tricks i vår felsökningsguide. Dessa hittar du här: Felsökning - Problemlösning
En NEXSMART™-kamera arbetar via ditt eget Wi-Fi-nätverk. Det är alltså ditt trådlösa internets styrka och räckvidd som avgör hur långt bort från routern du kan placera din NEXSMART™-kamera.
Du kan använda en Wi-Fi-repeater för att utvidga och förstärka ditt trådlösa nätverk så att det har ännu längre räckvidd.
Tips: Du kan använda din telefon för att mäta ditt Wi-Fi:s styrka där du hade planerat placera kameran.
Det beror på enskild kamera och svaret hittar du under specifikationer längst ner på produktsidan.
Ja, alla våra kameror kommer automatiskt att ta bort den äldsta datan från SD-kortet när det är fullt och på så sätt loopa.
Ja - rörelsedetekteringen har justerbar känslighet: Låg - Medel - Hög. Känsligheten kan ställas in just för att undvika onödig aktivering.
Ja, appen stöder live multi-view av upp till 16 kameror samtidigt. Detta är dock bara för live view och är inte möjligt när man ska titta på sparade inspelningar från flera kameror.
Jadå! :) I vår app kan du registrera ett "Home" som din kamera är ansluten till. Du kan ha flera av dessa, ex. en för ditt hus, en för sommarstugan och en för ditt kontor. Därefter kan du dela ett givet "Home" med andra app-användare. Du kan alltså dela "Home" som tillhör ditt hus med hela din familj utan att de nödvändigtvis har tillgång till kamerorna på ditt kontor - eller vice versa.
Vi har en särskild sida med information om molnet här: Molntjänsten
Nej, inte officiellt.
Våra kameror fungerar i princip bara på smarttelefoner och surfplattor.
Men det går dock att kringgå detta och använda kamerorna via en PC. Plug-n-play-funktionaliteten är i så fall dock begränsad jämfört med officiellt stödda funktioner.
Det man kan göra är att installera en Android-emulator på PC:n. Därefter kan man köra vår app vida emulatorn och därmed använda den från aktuell PC.
Men observera att installation och användning av en Android-emulator inte är något vi stöder. ;)
Du kan se den visuella skillnaden mellan ljus- och mörkerseende i den här videon!
Du kan lägga till så många kameror du vill till användaren.
Ja! Även om Wi-Fi-signalen försvinner spelar kameran fortfarande in. Du kommer inte att kunna komma åt kameran via appen, men så snart kameran har hittat en Wi-Fi-signal igen kan du se alla inspelningar som har gjorts under den period då Wi-Fi-signalen har varit avstängd.