FÅ SVAR PÅ DINA FRÅGOR

Om du behöver hjälp eller har frågor om våra produkter, leverans, eller andra ofta ställda frågor, kan du enkelt hitta svaren på de flesta här på denna sida. Om du inte hittar det du söker, är du alltid välkommen att kontakta oss direkt!

BESTÄLLNINGAR

När du lägger din beställning kommer du automatiskt att få ett e-postmeddelande som bekräftar din beställning. Detta e-postmeddelande kan dock hamna i ditt skräppostfilter, så det är alltid en bra idé att kontrollera din skräppostmapp.

Om du inte har fått ett e-postmeddelande med din spårningsinformation, eller om du har frågor om statusen som visas när du spårar ditt paket, är du mer än välkommen att kontakta vår kundtjänst direkt, och vi kommer att göra vårt bästa för att vägleda och hjälpa dig.

Tyvärr kan vi inte göra ändringar i din beställning eller i den information som angetts, eftersom våra beställningsprocesser körs automatiskt. Om du har angett en felaktig adress kan vi försöka ändra informationen om du informerar oss så snabbt som möjligt. Om detta inte är möjligt i tid, kommer vår leveranspartner oftast att returnera paketet till oss, och vi kommer att återbetala dig för beställningen.

Om du ångrar ditt köp kan du göra följande:

1. Du kan vägra mottagandet, varefter paketet automatiskt returneras till oss.

2. Du kan ta emot paketet och kontakta vår kundtjänst, som kan hjälpa dig med en gratis returetikett.

LEVERANS

Om du inte har fått ditt paket 3 arbetsdagar efter att du har lagt din beställning, kan det bero på förseningar hos leveranspartnern eller sysselsättning på vårt lager. Du är alltid välkommen att kontakta oss när som helst, så vi kan säkerställa att du får dina varor så snabbt som möjligt.

Hos NEXSMART™ levererar vi inom 1-3 arbetsdagar efter att din beställning har lagts, såvida det inte rör sig om en förbeställning. Under särskilda kampanjer, som rea, Black Friday, eller liknande händelser, kan det i sällsynta fall förekomma förlängda leveranstider. Om så är fallet kommer du att informeras därefter.

Så snart din beställning har skickats kommer du att få ett e-postmeddelande med spårningsinformation för din beställning. Observera att det kan ta upp till 24 timmar innan spårningslänken kan ge dig information.

När du gör ett köp på vår webbplats kommer vi alltid att erbjuda dig minst ett fraktalternativ som är gratis. På grund av många förfrågningar från våra kunder erbjuder vi dock även andra fraktalternativ som är mer flexibla än de standardmässiga. Dessa fraktalternativ är dyrare än de standardmässiga, men erbjuds så att du fritt kan välja det som passar dig bäst. I detta fall tar vi dock ut en liten avgift för de dyrare fraktalternativen för att täcka skillnaden mellan en standardleverans och det premiumleveransalternativ du har valt.

RETURER

Vi erbjuder en 100-dagars returpolicy, som också gäller även om du har använt produkten. Det ska därför förstås som en nöjdhetsgaranti. Om du inte gillar produkten, eller du är inte nöjd med funktionen av produkten, ger vi dig pengarna tillbaka så snart vi har fått tillbaka produkten. Det är enkelt och smidigt.

Om du önskar returnera eller göra anspråk på en produkt, kontakta helt enkelt vår kundtjänst på service@nexsmart.se eller i vårt kontaktformulär, som du kan hitta här: https://nexsmart.se/pages/kontakta-oss

Kom ihåg att ange ditt ordernummer för snabbast möjliga behandling av din förfrågan.

Observera att det inte är möjligt att fysiskt returnera på vår adress, eftersom vi uteslutande är en onlinebutik och därför inte har en fysisk butik.

Vi behandlar din returorder så snabbt som möjligt när den anländer till vårt lager. Det kan ta upp till 14 dagar från det att du skickar din returorder tills vi har återbetalat pengarna till dig. Det beror på din egen bank när pengarna är tillgängliga på ditt konto. Du kommer sedan att få ett e-postmeddelande när din återbetalning har behandlats. Beloppet överförs till samma betalningsmetod och/eller samma betalningsalternativ som du använde för köpet.

Både du och/eller mottagaren av gåvan är alltid välkomna att returnera produkten. För att returnera produkten, kontakta helt enkelt vår kundtjänst med ordernumret, så kan vi assistera med en gratis returetikett. Observera att vi endast kan återbetala pengarna till det kort med vilket varan betalades.

Tyvärr är det inte möjligt att byta en vara. Du kan dock returnera din beställning, och vi kommer att återbetala ditt köp, så att du kan lägga en ny beställning på den önskade produkten.

Du kan också skriva till vår kundtjänst på service@nexsmart.se, och vi kommer att försöka hitta en lösning som fungerar för dig.

Hos NEXSMART™ har vi strikt kvalitetskontroll och testar regelbundet våra produkter. Skulle du ändå behöva göra anspråk på en produkt, är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på service@nexsmart.se.

När du gör anspråk på en produkt, beskriv detaljerat vad anspråket är och bifoga en bild eller en video av anspråket. Du kommer sedan att få ett e-postmeddelande från vår kundtjänst, som kommer att assistera dig så gott som möjligt med din situation.

Kom ihåg att ange ditt ordernummer för snabbast möjliga behandling av ditt anspråk.

BETALNING

Vi erbjuder flera betalningsalternativ inklusive kortbetalning med VISA, Mastercard och Klarna.

På vår webbplats i kassakorgen behöver du fylla i dina uppgifter och detaljer, såsom namn, adress och e-post, på vänster sida. På höger sida kommer du att kunna se de produkter du håller på att köpa, och under denna funktion kommer du att se "Presentkort eller Rabattkod". I detta fält anger du ditt presentkort eller rabattkod och trycker på "Tillämpa" – då kommer rabatten automatiskt att inkluderas i ditt totala beställningsbelopp.

Det kan ofta bero på vilken webbläsare du använder när du gör köpet. Försök därför att använda antingen Google Chrome, Safari eller Mozilla Firefox. Om detta inte löser problemet kan det vara en teknisk fel. Vänligen kontakta vår kundtjänst på service@nexsmart.se

GARANTI

Hos NEXSMART™ har vi en 3-års garanti på alla våra produkter. Denna garanti täcker alla aspekter av våra produkter.

ÖVRIGT

För att uppnå de stora rabatterna vi annonserar, följ helt enkelt steg-för-steg-guiden nedan:

1. Hitta produkten du vill köpa på webbplatsen.

2. Klicka på produkten och scrolla ner tills du ser en meny med en massa tillbehör.

3. Markera de tillbehörsalternativ du vill ha för din produkt och tryck sedan på "Lägg till i korgen".

4. När du har lagt till din huvudprodukt inklusive önskade tillbehör kan du komma åt din korg på höger sida (se kundvagnsikonen), och därifrån fortsätta till kassan.

Våra produkter tillverkas främst i Asien. Vårt huvudkontor och lager ligger i Sorø, och det är därifrån alla beställningar skickas.

Om du har frågor eller behöver annan information som du inte kunde hitta med hjälp av ovanstående frågor, vänligen kontakta oss med hjälp av vårt kontaktformulär: https://nexsmart.se/pages/kontakta-oss eller på service@nexsmart.se