HAR DU NÅGRA FRÅGOR?

Använd kontaktformuläret nedan för att kontakta oss, vi återkommer till dig så snabbt som möjligt. Du kan också skriva direkt till oss på service@nexsmart.se

Vill du ha svar direkt? Vi har samlat alla de vanligaste frågorna och svaren i en FAQ, samt utarbetat en felsökningsguide för de vanligaste problemen. Klicka på länkarna nedan:

FÅ SVAR PÅ DINA FRÅGOR

Om du behöver hjälp eller har frågor om till exempel våra produkter, kan du enkelt hitta svar på de flesta av dem här. Om du inte hittar det du söker, är du alltid välkommen att kontakta oss direkt!

Vi har en detaljerad steg-för-steg video om hur du installerar våra kameror. Du kan hitta den här: https://nexsmart.se/pages/kamera-guide-forsta-gangen-installation-for-app

Vi har också en videoguide om hur du installerar appen, som du kan hitta här: https://nexsmart.se/pages/kamera-guide-installation-av-app

Dessutom har vi samlat en massa allmänna bra tips & tricks i vår Felsökningsguide. Du hittar den precis här: https://nexsmart.se/pages/felsokning-problemlosning

En NEXSMART™ kamera kör på ditt eget WiFi-nätverk. Det är därför styrkan och räckvidden på ditt eget trådlösa internet som avgör hur långt från routern du kan ha din NEXSMART™ kamera.

Att använda en WiFi-förstärkare för att förlänga och stärka ditt trådlösa nätverk så att det kan nå ännu längre är fördelaktigt.

Tips: Du kan använda din telefon för att mäta styrkan på ditt WiFi där du planerar att placera din kamera.

Detta beror på den individuella kameran och svaret kan hittas längst ner på produktsidan under specifikationer.

Ja, alla våra kameror kommer automatiskt att radera de äldsta datan på SD-kortet när det är fullt och på så sätt köra i en loop.

Ja - rörelsedetektionen har justerbar känslighet, Låg - Medel - Hög, som kan ställas in för att undvika onödig aktivering.

Ja, appen stöder live multivisning av upp till 16 kameror på en gång. Detta gäller endast för livevisning och gäller inte när du bläddrar bland lagrade inspelningar, vilket är en kamera åt gången.

Ja! I vår app kan du skapa ett "Hem" till vilket din kamera är ansluten. Du kan ha flera av dessa, t.ex. ett för ditt hus, ett för sommarstugan och ett för ditt kontor. Du kan dela ett givet "Hem" med en annan appanvändare. Således kan du dela "Hemmet" som tillhör ditt hus med hela din familj, utan att nödvändigtvis ge dem tillgång till kamerorna på ditt kontor - eller tvärtom.

Vi har en dedikerad sida med information om Cloud, precis här: https://nexsmart.se/pages/molntjansten

Nej, inte officiellt.

Våra kameror fungerar i princip endast på smartphones och surfplattor. Du kan dock kringgå detta och få det på en PC. Det är dock inte lika plug-and-play som resten och är inte en officiellt stödd funktion.

Det du kan göra är att installera en Android Emulator på din PC. Denna Android Emulator kan köra vår app, och därmed få den på din PC. Men det är viktigt att notera att installation och användning av en Android Emulator inte är något vi stöder.

Kvaliteten på nattsynen och dagssynen kan ses i denna video:

Du kan lägga till så många kameror till din användare som du vill.

Ja! Även om ditt Wi-Fi försvinner fortsätter din kamera att spela in.

Du kommer inte att kunna komma åt din kamera genom appen, men så snart kameran hittar en Wi-Fi-signal igen kommer du att kunna se alla inspelningar från perioden när Wi-Fi-signalen var nere.

Kamera

Detta beror på modellen av din kamera. På vissa kameror finns en liten knapp som kallas "reset", antingen på baksidan av kameran eller på botten. På andra kameror finns återställningsknappen bakom en liten lucka, där det i de flesta fall står "reset". Om det finns ett återställningshål istället för en återställningsknapp behöver du använda den medföljande återställningspinnen.

Återställningsknappen ska hållas nedtryckt i 3-6 sekunder.

Larm

Guardian 2 återställs genom att hålla ned knappen med WIFI-symbolen i 5 sekunder.

På Guardian 4G måste konfigurationsknappen hållas nedtryckt för att återställa larmet.

Andra smarta produkter

Keypad återställs genom att flytta tamper-brytaren (den vita luckan på baksidan av keypaden) upp och ner ungefär 10 gånger tills alla ljus blinkar.

Smart Padlock återställs inuti appen.

Detta beror på det individuella larmet och svaret kan hittas längst ner på produktsidan under specifikationer.

Tamperlarmet säkerställer att sensorn är manipuleringssäker, så att du kan se om någon har försökt att manipulera med larmet. Om det går igång oavsiktligt kan det bero på att sensorn inte är monterad tillräckligt tätt.

Du kan stänga av och på notifikationer under "Inställningar" i din SmartLife-app.

Du kan inte få SMS- eller e-postnotifikationer, men din SmartLife-app kommer att skicka push-notifikationer, och du kan granska notifikationerna i din app.

>>> Föregående sida